Obsah fóra DAMyko
Domov Amatérských Mykologů
Jak uchovávat exikáty?
odeslat nové téma   Odpovědět na téma   Obsah fora -> Mikron - Fórum o mikroskopii nejen hub
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Roman Manak

PříspěvekZaslal: po 08. srpen 2011 7:17
  Předmět: Jak uchovávat exikáty?
Odpovědět s citátem Url adresa tohoto příspěvku

V uchovávání exikátů jsem relativně nováček. Prostě dám exikát do obálky, pečlivě označím jménem, místem nálezu a dalšími náležitostmi a pak obálku vložím do "herbáře". To je možná silné slovo - je to prostě taková velká plastová krabice Smile V té krabici mám nějaký ten odpuzovač molů a myslel jsem, že to postačí. Jaké však bylo moje překvapení, když jsem vyndal jeden exikát a smál se na mě nějaký červík Sad Poraďte - jak herbář správně ochránit? Co používáte vy?

Mmch - po tom nehezkém nálezu jsem podrobně prošel všechny vzorky. Zas tak moc jich zatím není. A bohudík jsem našel jen jeden další napadný vzorek.

Do lesa se dá jít vždy. Když tam člověk nenajde houby, tak tam najde houby
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sadlo

PříspěvekZaslal: po 08. srpen 2011 7:47 Odpovědět s citátem Url adresa tohoto příspěvku

Já tedy používám už nějaký ten rok takové ty sáčky s tím zipem, nevím jak se to přesně jmenuje, zip je silné slovo, prostě jedna strana samec, druhá strana samička a vydrží to v tom pěkně, ovšem předpoklad je dobře usušená plodnice.
Roman Manak

PříspěvekZaslal: po 08. srpen 2011 8:01 Odpovědět s citátem Url adresa tohoto příspěvku

Samozřejmě, dobře usušená plodnice je víc než jasná. A ty sáčky - mám tušení co myslíš. Zkusím se po tom podívat. Tam by se snad nic dostat nemělo.

Ale i přesto bych raději zůstal u stávajícího systému, který mi připadá jednoduchý a praktický. Tož kdybyste někdo věděl jak to správně desinfikovat, sem s tím

mykožrút

PříspěvekZaslal: po 08. srpen 2011 8:14 Odpovědět s citátem Url adresa tohoto příspěvku

Možno to občas hodiť do mraziaku.