Obsah fóra DAMyko
Domov Amatérských Mykologů
Je nějaká kniha o optické mikroskopii? a posteloví roztoči - jak na ně?
Jdi na stránku 1, 2  Další
odeslat nové téma   Odpovědět na téma   Obsah fora -> Mikron - Fórum o mikroskopii nejen hub
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
weber

PříspěvekZaslal: čt 15. listopadu 2007 8:56
  Předmět: Je nějaká kniha o optické mikroskopii? a posteloví roztoči - jak na ně?
Odpovědět s citátem Url adresa tohoto příspěvku

Zdravím,
K vánocům jsem synovi a sobě koupil mikroskop :
http://www.binox.cz/laboratorni-mikroskopy/mikroskop-genetic-bino-led/
ale jsem úplný začátečník a potřebuji se s ním nějak seznámit, aby jsme o vánocích mohli na něco koukat. Bohužel u mikroskopu žádná brožura není a v knihkupectví také ne. Pokud má někdo tip, předem velice děkuji.

Mám dotaz - jak pozorovat (pokud to optic. mikroskopem jde) postelové roztoče (píší, že je máme všichni v postelích, tak bych docelá rád viděl ty "moje"), stačí vysavačem přejet lůžko a ten prach dát pod sklíčko? Jelikož u mikroskopu nebyla žádná sklíčka zatím jsem mezi dvě petriho misky dal prach co jsem našel za postelí a zakápl vodou, ale viděl jsem jen nějaké vlákna, nic se tam nehýbalo (zvětšení asi 100x), že bych je utopil? Předem díky za příspěvky.

Bob
Site Admin

PříspěvekZaslal: čt 15. listopadu 2007 9:39 Odpovědět s citátem Url adresa tohoto příspěvku

Sklíčka, zejména krycí budeš nutně potřebovat pro objektiv 40x, který lze již považovat za kontaktní.
Zrovna tak u objektivu 100x, kde by bylo navíc více než vhodné používat imerzní olej.